Travel

O fugă în Vama Veche. The Good. The Bad. The Ugly.

Cred că aţi observat deja dacă aţi trecut pe la mine pe Instagram (dacă nu, click aici) ca weekend-ul trecut am dat o tură prin Vama Veche. Am şi un vlog în care veţi găsi mai multe impresii “fizice” să le spunem, dar am zis că nu ar strica să îmi asez gândurile pe câteva rânduri, că poate sunt mai coerentă aşa… eu fiind dislexică, uneori îmi e mai uşor să scriu decât să vorbesc.

Aşa cum vă spuneam în vlog, a fost prima dâră pentru mine la mare şi prima dată când am avut ocazia să ajung într-o staţiune aşa de… colorată, să-I zicem… Calmaţi-vă, că am mai fost la mare dar nu la noi în România, am mai plecat pe afară dar minunatele prejudecăţi ale oamenilor cu care am crescut şi multe motive inventate după, m-au ţinut la distanţă de litoralul românesc.

Am plecat în Vamă ştiind clar că între mine şi această staţiune este un contrast fabulos şi că nu o să fiu tocmai în elementul meu acolo pentru că eu aleg întotdeauna confortul nu lucrurile de convenienţă când merg undeva (acesta fiind şi unul din motivele pentru care nu prea merg în multe locuri). Dar, am plecat puţin mai luată pe sus, puţin împinsă de la spate şi am decis să iau tot ce pot din experienţa asta şi să mă bucur de ea. Per total s-a dovedit a fi o experienţă frumoasă, care mi-a permis să fac ce îmi place mie mai mult şi anume să stau să studiez oamenii şi să stau cu gândurile mele. Este un loc foarte colorat, unde fiecare îşi găseşte bucăţică lui şi fiecare poate să fie el fără sa il judece nimeni. A şi apropos, acolo fiecare e în lumea lui! Toţi cei cu care am vorbit din “exterior” cât am stat acolo a îşi făceau griji pentru mine pentru că merg singură prin staţiune, pentru că m-am plimbat noaptea pe acolo dar m-am simţit mai în siguranţă decât în multe alte locuri. Şia asta pentru că oamenii îşi văd de treaba lor, fiecare e În lumea lui, cum ziceam, şi nimeni nu are treabă cu ce faci şi unde te duci. În toată zăpăceala aia de acolo şi în tot fumul de iarbă, am avut senzaţia unei linişti şi a unui calm destul de bizar pentru o astfel de zonă.

Acum, depinde mult de ce vă doriţi voi de la o astfel de staţiune sau de la o astfel de ieşire. Eu una sunt adepta unor locuri mai liniştite, party-urile până la 5 dimineaţa nefiind tocmai my cup of tea dacă mă înţelegeţi. Dar dacă vreţi să mergeţi pentru distracţie şi pentru a petrece în voie, aveţi de unde alege. Aparent “Stuf” este cea mai populară discotecă de pe plajă şi aici am dar de partea mea preferată din excursia asta: dimineaţa pun Bolero de Ravel când răsare soarele (da ştiu, ştiu, voi ăştia care sunteţi vechi în Vamă sunteţi arhi plictisiţi de lucrurile astea, dar lăsaţi-mă şi pe mine să îmi arunc o primă impresie de novice). Eu am o legătură foarte strânsă cu Bolero de Rabel şiş a vezi cum răsare soarele pe melodia asta este absolut fabulos. Şi că tot veni vorba de răsărit, este absolut magic! Am prins o vreme minunată, cu temperaturi decente şi am putut să mă bucur două zile de un răsărit minunat. Dacă este important să nu rataţi ceva în Vamă, este răsăritul

Acum, să vorbim şi de lucrurile mai tehnice sim ai importante de care trebuie să ai grijă în momentul în care pleci undeva, şi anume banii!! Cât a costat, ce a costat!

În primul rând noi am fost un grup de 7 persoane şi am avut norocul (dacă pot să îi spun aşa,) să găsim o cameră cu 7 paturi la un hostel Preţul; pentru două nopţi de căciulă s-a dus la 185 lei. Rezonabil aş zice şi am fost cazaţi la Bazart Hostel. Dar sincer, nu vi l-aş recomanda… Camera a fost destul de înghesuită, nu au venit să ne schimbe în două zile nici măcar coşul de gunoi de la baie şi este un loc relative gălăgios. Camerele sunt dispuse în jurul unei curţi interioare destul de mici, în care dacă iese cineva şi vorbeşte, se aide tot. Clar nu e pentru cei sensibili care se trezesc la cea mai mică undă de sunet! Ca şi părţi bune, a avut accesul rapid la plajă (făceam mai puţin de 2 min până la plajă şi o pereche de patrupezi simpatico (un motan şi un căţel) cu care a trebuit să mă împrietenesc. Să spune şi ca siguranţă nu e punctul lor forte şi faptul că au încercat să ne asigure din start “că este un loc foarte sigur”, m-a pus puţin pe gânduri. Nu ni s-a întâmplat nimic cât am stat acolo, nu ştiu să ne fi dispărut nimic din cameră dar totuşi, fraza asta m-a pus pe gânduri…

Pentru că ne-am dus la mare, trebuia să stăm şi la plajă! Deşi jumătate din grupul nostru nu a dorit să se bronzeze. Aşa că a trebuit să ne luăm şezlonguri şi am ales şezlonguri la umbrele mari din pânză, 25lei/zi dar găsiţi sim ai ieftine dacă vreţi. În afară de faptul că mi s-a părut că eram înghesuiţi ca sardelele pe plajă, totul a fost bine (dar cred că aşa e peste tot).
Unul din lucrurile care îmi provoacă mare placer în viaţa asta este mâncarea, de aceea am fost foarte atentă la ce se poate mânca, unde şi cât e de bună mâncare. Dacă e să vă recomand trei locaţii în care se mănâncă bine ar fi: La Canapele, Bolo Stake House şi Bibi Bistro. La cel din urmă am mâncat nişte scoici foarte bune care arătau foarte bine şi care au fost cel mai scump lucru pe care l-am mâncat acolo (33lei) dar cu care m-am revăzut pe seară şi încă încerc să îmi dau seama dacă a fost seama din cauza lor sau din cauza firii mele sensibile. Aşa că, atenţie la scoici! Arm ai fi de menţionat o clătită genial cu nutela, biscuit, nuci şi îngheţată (eu am ales cu fructi de pădure|) care a fost genială şi la care am primit extra îngheţată pentru că a fost foarte drăguţă fata de acolo. Clătitele le luaţi de la Clătite Masterchef şi a mea a fost 15 lei. De la absolut toată lumea care a fost în Vamă şi care recomandă ceva de încercat în Vamă, cică nu e de ratat Cherhanaua care are cele mai bune rapăne la grătar şic el mai bun peşte! Eu am ratat-o… din cauza scoicilor ălora de mai devreme de care vă spuneam… În grupul nostru părerile au fost împărţite pentru cherhana dar e un loc rustic, cu un farmec aparte care dă autenticitate locului (dacă e să mă întrebaţi pe mine) aşa că dac aveţi o fiere bună şi un stomac de nădejde încercaţi şi ceva mâncare de la cherhana (i-am văzut dimineaţa cum veneau cu peşte… e proaspăt) şi preţurile din ce am văzut în meniu sunt super decente. Dintre toate cherhanalele de pe litoral, cea din Vama Veche este cea mai renumită, o fi ceva de capul ei mă gândesc dacă toţi o laudă…

Per total pentru mine a fost o experienţă interesantă, am reuşit să iau pulsul oamenilor de acolo, să observ şi să să îmi reconfirm pentru a nu ştiu câta oară că oamenii sunt diferiţi şi că pot trăi pe aceiaşi bucată de pământ fără să se ia la tăvăleală. A fost o experienţă frumoasă, m-am bucurat că am putut sa vad marea şiş a mă bălăcesc în voie (apropos, atenţie la piere, taie rău!) şi a fost în sine o experienţă diferită de ce îmi imaginam eu, dar personal nu aş mai repetat-o. Motivul vi l-am spus de la început, nu sunt o petrecăreaţa desăvârşită, eu mai uşurel aşa cu relaxarea că ne scârţâie incheiturile 😀 Dar dacă vă interesează o locaţie în care să vă distraţi cu bani puţini, fără un confort prea mare şi mâncare bună, eu cred că merită să îi daţi o şansă şi Vamei!